I make people and businesses grow.

I'm Thomas Krebs

Senior/Principal Product Designer

Profil

Senior/Principal Product Designer, UI Designer samt Creative- och Design Director med 25 års erfarenhet inom främst digitala tjänster. Thomas har arbetat med allt från konceptutveckling och produktdesign till idéarbete och slutlig design. Erfarenheten sträcker sig över IT-konsultbolag, digitala fullservicebyråer, reklambyråer, inhousebyråer samt marknadsförings- och produktionsbolag.

Före uppdraget på Frank har Thomas arbetat för flera reklam- och produktionsbyråer såsom Valtech, King, DDB, R / GA, CP + B, Åkestam Holst, Digitas LBI San Fransisco, Forsman & Bodenfors, Garbergs, Saatchi & Saatchi

Kompetenser

  • UI/UX, Product Design, Prototyping
  • User Journeys, Flow Charts, Testing
  • Research
  • Varumärke och branding
  • App Design (Native iOS and Android)
  • Design System
  • Accessibility
  • Figma, Sketch, XD
  • Agile, Scrum, Kanban, Backlog planning
  • Product owner
  • Branding, Art Direction, Creative Direction, Marketing strategy
  • Graphical Design, Illustration, Photography, Script Writing, Film Direction, Iconography, Typography and Image retouch

Utvalda Projekt

Finn.no (Schibsted Marketplaces) - Personal Finance

Principal Product Designer

Schibsted Marketplaces - Nordic Marketplaces Advertising (Blocket.se m.fl)

Principal Product Designer

Svea / Payd - Payd Mobilapp

Product Designer, UI/UX, UX writer, PO

MAC - "The MAC Cosmetics Store"

Creative Director

Carnegie - Privatbankapp

Art Director / UI App design

Rädda barnen - Ny webbplats

Art Direction / UI design

Alla Uppdrag

Finn.no (Schibsted Marketplaces) - Personal Finance

Principal Product Designer

Löpande design- och konceptarbete för Finn.no, med fokus på att öka konverteringen på finans- och försäkringsintegrationer inom bostad och bilförsäljning i Norge.

UX
UI
A/B-test
Djupintervu
Konceptarbete
Strategi
Lead Design
Product Design
Prototyping
Miro
Figma

Schibsted Marketplaces - Nordic Marketplaces Advertising (Blocket.se m.fl)

Principal Product Designer

Löpande design- och konceptarbete för Schibsted Marketplaces nordiska plattformar, med fokus på att öka konverteringen av köpta annonsytor på webbplatser och appar för Blocket.se, Finn.no, Tori.fi och Dba.dk.

UX
UI
Product design
Lead design
Djupintervjuer
Konceptarbete
Prototyping
Figma
Miro
Strategi

Svea / Payd - Payd Mobilapp

Product Designer, UI/UX, UX writer, PO

Payd är en mobilapp för iOS och Android som gör det enkelt att dela och planera utgifter utan att ha gemensam ekonomi. Resan, middagen eller något så tråkigt som vardagsekonomin – Payd hjälper dig att hålla koll på vem som är skyldig vad. Uppdraget omfattar strategi, service design, research, konceptutveckling och design. Arbetet skedde i ett tvärfunktionellt team i nära samarbete med utvecklare och verksamhet. Inkluderar också framtagning av komponentbibliotek, klickbara prototyper och tillgänglighetsanpassning (WCAG).

UI/UX
UX-writing
PO
Scrum
Usability testing
Information architecture
Design system
WCAG
Figma
Sketch
Adobe XD
Android
iOS
Marknadsstrategi
Ikonografi
Typografi
Motion Design
Workshops
Research
Agile
Kanban
Flow charts
Concept development
Art Direction
Prototyping
Azure DevOps

MAC - "The MAC Cosmetics Store"

Creative Director

Uppdraget fokuserade på att skapa nya digitala och fysiska innovationer för att öka kundupplevelsen med MAC:s koncept store i New York.

Innovation
Motion Design
Reserach
Creative Direction
Art Direction
Photoshop
Adobe XD
Workshops
UX/UI
Flow charts

Recorded Future - Intelligence Cloud Platform

UX/UI

Mitt uppdrag var att uppdatera datavisualiseringar och gränssnittet i säkerhetsföretaget Recorded Futures produkt "Intelligence Cloud Platform"

Art Direction
Concept
Digital Design
UX/UI
Flowcharts
Wireframing
Adobe XD
Prototyping

MINI - Konceptutveckling och optimering

Art Director

Uppdraget fokuserade på test och mätning för att öka konverteringen för bilvarumärket MINI. Arbetet bestod i att optimera leadsgenerering genom att iterativt ta fram nya förbättrade designförslag.

UX/UI
Creative Direction
Concept development
Qualitative insights
Prototyping
Usability testing
HotJar
Flow charts

Lantmännen - Design och koncept för Lantmännen Innovation

Art Director

Uppdraget var att paketera Lantmännens alla innovativa initiativ på ett inspirerande sätt. Det handlade också om att stärka Lantmännen som varumärke med fokus på innovation. Lantmännen är norra europas ledande jordbrukskooperativ inom jordbruk, maskiner, bioenergi och livsmedelsprodukter. Lantmännen ägs av 25 000 bönder. Arbetet skedde i ett tvärfunktionellt team i nära samarbete med utvecklare och verksamhet.

UX/UI
Art Direction
Creative Direction
Usability testing
WCAG
Research
Prototyping
Concept development
Scrum
Facilitate workshop
Information architecture
CO-Creation
Flow charts
Design Thinking

SVEA Bank - Bankapp

UX/UI

SVEA behövde ta ut sin bank i en app. Så jag designade upp appen från grunden till både iOS och Android.

Creative Direction
Scrum
Workshop
WCAG
UX-writing
Usability testing
Information architecture
Adobe XD
Asure DevOps
Android
iOS
Ikonografi
Typografi
Motion Design
Design Thinking
Research
Agile

Sanofi - Insulinportal för läkare

Art Director / UI

Jag arbetade fram en designmall åt Sanofi som de kunde applicera på deras varumärken och produkter riktade mot sjukvården. Först ut var insulinportalen för läkare. Sen användes mallen vidare internt för andra varumärken.

Art Director
Design Director
UI/UX

Aspia - Aspia intranät

Art Director / Designer

I samband med att PWC bytte namn till Aspia fick jag i uppdrag att överstätta PWC:s intranät efter Aspias grafiska profil.

Art director
Digital designer
Scrum
Sketch

Carnegie - Privatbankapp

Art Director / UI App design

Carnegie behövde ta steget att bli mer digital och erbjuda sina kunder tillgängliga och effektiva tjänster. Tillsammans med en service-designer utvecklade jag konceptet och designen för deras nya Private Banking-app. Vi gjorde en behovsinsamling och djupintervjuer med deras kunder och tog fram en användarresa och personas som gav oss insikter i arbetet att konkretisera deras mobilapp. Förutom design och koncept inkluderade projektet även varumärkesbyggande åtgärder i appen. Något som också applicerades parallellt med Carnegies varumärke. Arbetssättet var agilt och tvärfunktionellt.

Agile
UI/UX
Scrum
Usability testing
Information architecture
WCAG
Sketch
Android
iOS
Marknadsstrategi
Ikonografi
Typografi
Motion Design
Workshops
Design Thinking
Research
Flow charts
Reklam
Art direction
Fotografering
Retuschering och bildbearbetning
Concept development

Rädda barnen - Ny webbplats

Art Direction / UI design

Rädda Barnen är en global barnrättighetsorganisation som har funnits sedan 1919. Uppdraget omfattade att skapa en ny webbplats med tydligare fokus på insikter om organisationen, berättelser och enklare och mer effektiva flöden för de viktigaste aktiviteterna på webbplatsen, exempelvis ge en gåva. En viktig del av arbetet handlade också om tillgänglighet och anpassning till WCAG. Arbetet skedde i ett tvärfunktionellt team i nära samarbete med utvecklare och verksamhet.

UX/UI
Art Direction
Content planning
Usability testing
WCAG
Research
Prototyping
Concept development
Agile
Facilitate workshop
Information architecture
CO-Creation
Flow charts
Ikonografi

Bonnier Broadcasting - Köket.se - Designkoncept för koket.se

Art Direction, UX och koncept

Köket.se är en webbplats för primärt recept. I början av 2016 hade webbplatsen 27 000 recept. Webbplatsen samarbetar med webbutiken koketsfavoriter.se som säljer varor för matlagning och bakning. Uppdraget bestod i att ta fram ett större hemligt koncept men också att hålla koket.se uppdaterad med avseende löpande konceptuella beslut och designansvar. Arbetssätt var agilt och tvärfunktionellt.

UI/UX
Logotypdesign
Scrum
Usability testing
Information architecture
WCAG
Sketch
Marknadsstrategi
Ikonografi
Typografi
Motion Design
Research
Flow charts
Retuschering och bildbearbetning
Concept development
Creative Direction

Cancerfonden - Illustrationer

Illustratör

I samband med att Cancerfonden lanserade en ny webbplats behövde de detaljerade illustrationer av den mänskliga kroppen för att belysa där cancer kan uppstå.

Illustratör

Cancerfonden - Löpbandet

Creative Director / UI Appdesign

Insikt: Att röra på sig minst 2,5 timmar i veckan så att pulsen höjs minskar risken för cancer. Så vi skapade Löpbandet. Löpbandet är en app från Cancerfonden som loggar din sträcka du springer. Syftet med appen är att samla in pengar till cancerforskningen och samtidigt bidra till att öka kunskapen om sambandet mellan cancer och fysisk aktivitet. Du kan starta din egen insamling eller gå med i en befintlig insamling som dina vänner har skapat. Vem som helst kan sponsra deltagarna och uppmana fler att göra detsamma.

Agile
WCAG
Sketch
Marknadsstrategi
Ikonografi
Workshops
Design Thinking
Research
Art Direction
Innovation
App Design
Creative Direction
Concept development

Bonnier Broadcasting - TV4 Play / C More - Design Concept för C More / TV4 Play

Art Direction, UI/UX och koncept

För att effektivisera sitt erbjudande introducerade Bonnier TV4-program på C More utan reklam och stängde därmed betalningsdelen av TV4 Play. Innan denna förändring arbetade jag som ledande Art Director för redesign av C More och nya TV4 Play. C More och TV4 Plays webbplatser var i stort behov av uppgraderingar både visuellt och användarmässigt och projektet innehöll mycket konceptarbete för hur de två varumärkena skulle interagera. Konceptet förverkligades på C Mores alla plattformar: Webb, iOS-app, Android-app, Apple-TV och Samsung-TV och rullas också ut på TV4 Play. Arbetssättet var agilt och tvärfunktionellt.

UI/UX
Illustratör
Art Direction
Scrum
WCAG
Usability testing
Sketch
Android
Apple TV
iOS
Ikonografi
Typografi
Motion Design
Workshops
Design Thinking
Research
Flow charts
Retuschering och bildbearbetning
Prototyping
Concept development
Art Direction
Creative Direction
Qualitative insights

TV4 - Design och utveckling av TV4-play

Art Director / Designer

TV4 skulle gå från en helt öppen AVOD-tjänst till en som kräver inloggning för att se innehållet. Syftet var att ge annonsörer från Bonnier Broadcasting möjlighet till ökad precision i sin reklam. Projektet blev en framgång och 3,4 miljoner användare registrerade sig. Min var att arbeta som Art Director/Designer med ansvar för redesign och utveckling av TV4-play. Arbetssättet var agilt och tvärfunktionellt.

UI/UX
Usability testing
CO-creation
WCAG
Sketch
Design Thinking
Research
Flow charts
Concept development
Prototyping

Co Live - Lanseringskampanj av CoLive

Creative Director

Vi fick i uppdrag att lansera hela konceptet med CoLive. COLIVE är en helt ny boendeupplevelse för dig som vill att gemenskap och spännande möjligheter ska komma på köpet. ör dig som är ung och på jakt efter ett boende vill vi erbjuda möjligheter. Till ett tryggt kontrakt på ett eget space och stora delade ytor, men också nya vänner och ett utbyte med andra som uppskattar liknande saker i livet.

Creative Director
Art director
UX/UI
Marknadsstrategi
Bildretusch
Storytelling

Volvo Cars - Global bilkonfigurator för Volvo Cars

Art Director / Designer

Volvo ville att vi skulle komma på ett nytt sätt hur deras användare kan konfigurera sin framtida Volvo innan ett köp. Så förutom att välja motoralternativ och färg kan besökare också fylla i olika mjuka värden såsom familjesituation, intressen och liknande. Tjänsten heter My Volvo

UI/UX
Adobe Photoshop
Information architecture
Typografi
Motion Design
Research
Prototyping
Flow charts
Retuschering och bildbearbetning
Concept development
Art Direction

NIKE Europe - Retail-kampanj för "NIKE Womens race"

Art Director

Vår uppgift var att skapa uppmärksamhet för NIKE town (Nikes konceptbutiker) runt om i Europa under "NIKE Womens Race". Vi arbetade med de lokala butikernas personliga tränare och utvecklade ett program som inkluderade butiker och 10 000+ tjejer som sprang varje lopp

UI/UX
Adobe Photoshop
Marknadsstrategi
Typografi
Retuschering och bildbearbetning
Concept development
Art Direction
Prototyping

Norwegian - Design och kampanjkoncept

Designer

Tillsammans med MC Saatchi designade jag en varumärkesprofil för flygbolaget Norwegian i Storbritannien

Brand design
UI
Concept development
Art Direction

Google Indien - Kampanjkoncept för "The Great Online Shopping Festival"

Art Director / UI-Designer

Tillsammans med Googles Creative Labs utvecklade vi ett spel som var en del av en större kampanj som Google lanserade i Indien. Kampanjen var en online shopping festival. Spelet innebar också att man kunde genomföra olika typer av analyser, bla kunde man analysera shoppingintresset i olika geografiska områden. Spelet var live en vecka och hade 14 miljoner unika spelare.

UI/UX
Adobe Photoshop
Retuschering och bildbearbetning
Concept development
Art Direction
Prototyping
Game design

Intel Asia - Mobilt spelkoncept för Intel Asia

AD / Designer

När Intel släppte sin nya uppsättning surfplattor och mobiler med starkare Intel-processorer utvecklade vi ett helt webbläsarbaserat mobilspel som krävde att du tränade fingrarna i en "finger bootcamp" för att hantera de snabba processorerna Intel levererar. Min roll var konceptutveckling och design för hela kampanjen

UI/UX
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Retuschering och bildbearbetning
Concept development
Art Direction
Prototyping
Game design

REEBOK USA - Design

Designer

Min del var att designa den helt nya webbsidan för REEBOKs nya Cross fit-skokollektion.

Adobe Photoshop
UI/UX
Concept development
Retuschering och bildbearbetning
Art Direction
Prototyping

MTG - Rebranding och flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Under ett år var jag marknadsansvarig för TV3 och TV6s alla TV-program och drev många framgångsrika kampanjer. Vi släppte också det populära spelet JEOPARDY som en mobilapp där du kan spela mot andra. Över 100 000 frekventa spelare laddade ner appen och gick med i spelet

Creative Director
Art Director
Marknadsstrategi
Manus
Designer
Motion Design
Concept development

Expressen - Flera kampanjkoncept

Digital Creative Director / AD

Jag var en del av reklamkonceptet "Nyheter som berör" på Expressen, en av Sveriges största tidningar, som dramatiserades i reklam och reklam

Creative Director
Art Director
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Manus
Storytelling
Copywriting

Cloetta - Rebranding och flera kampanjkoncept

Art Director

Jag var med och utvecklade konceptet "Du förtjänar en Kex-choklad" som sedan togs ut i flera olika reklamkampanjer

Creative Director
Art Director
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Manus
Storytelling
Copywriting

Lotto / Svenska Spel - Rebranding och flera kampanjkoncept

Digital Creative Director

Jag var med och skapade varumärkeskonceptet "Vem som helst kan vinna, se till att det är du". Det dramatiserades i flera olika reklamkoncept där excentriker visar vad de har gjort med drömvinsten.

Creative Director
Art Director
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Manus
Storytelling
Copywriting
Regi
Motion Design

TRISS / Svenska Spel - Rebranding och flera kampanjkoncept

Digital Creative Director

Vi skapade den nationella lotteriet "Triss" nya reklamkoncept där vi dramatiserade hur ett meddelande kan ändras till "rikare" direkt från början. Med allt från reklam, utomhusannonsering, banners, kampanjwebbplatser och mobilinnovationer.

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Manus
Storytelling
Copywriting
Regi
Motion Design

Malaco - Rebranding och flera kampanjkoncept

Digital Creative Director / Art Director

För att bredda publiken för godisvarumärket Malaco skapade vi det framgångsrika reklamkonceptet "Lördag hela veckan" och "Att vara vuxen har sina fördelar". Allt från kampanjsidor, reklamfilmer till en nydesignad Malaco.se.

Creative Director
Art Director
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Manus
Storytelling
Copywriting
Motion Design

GANT International - Social strategi för GANTs nya e-handel

Art Director

GANT lanserade sin första globala e-handel och jag deltog i utvecklingen av den sociala strategin på webbplatsen

Marknadsstrategi
Research
UI/UX
Flow charts
Concept development
Prototyping

Carlsberg - Kampanjkoncept

Creative Director

När Carlsberg ändrade sin slogan till "That calls for a Carlsberg" skapade Åkestam Holst en kampanjwebbplats och där besökare bör försöka öppna upp sinnet lite mer och våga ta ut svängarna. Och "fira" med en Carlsberg. Vår roll var att göra kampanjen till verklighet.

Marknadsstrategi
UX/UI
Research
Flow charts
Prototyping
Concept development
Creative Director
Art Director
Digital Designer

Ilta Saanomat - Kampanjkoncept

Creative Director / Designer

Tillsammans med Hasan & Partners Helsinki utvecklade vi ett nytt sätt att hitta de hetaste nyheterna. Genom olika bubblor i olika storlekar, där varje bubbla motsvarar en nyhetshistoria och där bubblans storlek visar hur populär den är, får du snabbt en översikt över hur nyheterna sprids

Creative Director
Art Director
Digital Designer
Concept development
Storytelling
Motion Design

Magnum / Unilever - Kampanjkoncept / spel för Magnum Pleasure-glass

Designer

Magnum Pleasure Hunt var ett spel där man skulle leta och samla choklad. Spelet byggde på en idé där man skulle besöka riktiga platser

Digital Designer
Bildretuschering
Concept development

Panasonic / Lumix - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Förutom klassisk produktannonsering för Panasonic utvecklade vi ett koncept som vi kallade Lumix 1200. Där vi lät 1200 fotografer få sin egen utställning på världens största fotografiska museum i 15 minuter vardera. Boka din tidslucka och ladda upp dina 10 foton. Skriv sedan ut din eget flygblad från kampanjwebbplatsen och marknadsför din produktion. Utställningen visades på skärmar i 15 minuter. Så varje Lumix-fotograf fick sina 15 minuters berömmelse.

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Manus
Storytelling
Regi
Motion Design

Dubai - Kampanjkoncept för Dubai centrum

Creative Director / Designer

Tillsammans med Strawberry Frog i New York skapade vi en kampanj för det då nybyggda området "Downtown Dubai". Vi arbetade med en regissör och sex fotografer från New York som producerade en film. Det producerades även en webbplats

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Regi
Motion Design
Animation

Norska posttjänsten - Kampanjkoncept

Creative Director

Bli en del av Norges historiska ögonblick. Ladda upp ditt ansikte i kampanjen så blir du en del av de stora milstolparna. Dela din film i sociala medier.

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Storytelling
Regi
Motion Design
Animation

Willys - Flera kampanjkoncept

Creative Director

Förutom reklamkonceptet som vi utvecklade gjorde vi ett grillspel som visar allt som Willys har att grilla. Kan du bli en riktig grillmästare? Genom vårt grillspel "Grilly's" utsattes du för ett antal grillsituationer

Creative Director
Art Director
Game design
Storytelling
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Motion Design
Animation

Volkswagen - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Vi producerade flera kampanjer för VW när jag arbetade på DDB. Bland annat en stor kampanj som vi kallade "Driver soundtrack confessions"

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi

McDonalds - Flera kampanjkoncept

Creative Director

Jag var med och utvecklade flera kampanjer för McDonalds. En av kampanjerna var ett spel där du kan vinna biljetter till VM.

Creative Director
Game Design
Art Director
Storytelling
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Motion Design
Animation

Com Hem - Rebranding och branding och kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Jag var en av de ledande kreatörerna i utvecklingen av varumärkeskonceptet "Judit och Judit" som flyttade Com Hems varumärke från ett av Sveriges mest hatade till ett av Sveriges mest älskade

Creative Director
Art Director
UX/UI
Manus
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Storytelling
Regi
Motion Design
Animation

MAX Hamburgare - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

I tre år deltog jag i MAX hamburgar kampanjkonceptet. Med allt från reklam till kommunikation på restaurangerna. Till och med deras slogan som används idag: MAX, Sveriges bästa hamburgare.

Creative Director
Art Director
UX/UI
Manus
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Storytelling

Åhléns - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Med butikskedjan Åhléns utvecklade vi ett framgångsrikt reklamkoncept som satte Åhléns på kartan som ett alternativ där du hittar det mesta under samma tak.

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Storytelling
Regi
Motion Design

ARLA - Kampanjkoncept

Art Director

Vi tog fram en frukostanalys tillsammans med Forsman & Bodenfors, där du bör testa hur ljus du är på morgonen. Beroende på hur ditt resultat blev fick du olika tips om produkter som passade dig på morgonen

Game Design
Art Director
Storytelling
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Motion Design
Animation

Aftonbladet - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Vi gjorde flera kampanjkoncept för Sveriges största tidning Aftonbladet.

Creative Director
Art Director
Game design
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Marknadsstrategi
Storytelling
Motion Design

ICA - Varumärkesbyggande aktiviteter och flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director / Designer / filmregissör / manusförfattare

ICA är Sveriges största livsmedelsbutik och den störa enskilda reklamköparen. Sedan 2001 har de sänt en känd kampanjserie med över 800 avsnitt. Jag har arbetat med över tjugo nationella kampanjer och varit involverad i många av tv-reklamfilmerna, både som kreatör och även som manusförfattare. Kampanjerna har fått många internationella utmärkelser såsom: Cannes-lejon, Titan-ägg, Guldägg, flera silverägg, flera Gold Egg-diplom, flera Epica-utmärkelser, flera NY-festivaler, flera Webby-utmärkelser, flera FAB-utmärkelser, två 100-watt, flera 100-watt, En show, Cresta, flera LIA, svenska designpriset

Creative Director
Art Director
Game design
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Manus
Marknadsstrategi
Regi
Foto
Storytelling
Motion Design
Research
Flow charts
Mobile apps
Prototyping

SJ - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Kampanjer för att stärka varumärket SJ där fokus låg på miljövänlighet och aktiviteter man kan göra under resan. Vi flyttade varumärkesuppfattningen från en dålig position till en positivt och god position.

Creative Director
Art Director
Concept development
Storytelling
Manus

Hyper Island - Coaching

Coach/lärare

I fyra år har jag coachat studenter på Hyper Island. Min roll var att vara bollplank och coach till tio studenter varje år. Det var något som breddade min egen kunskap och gav mig ett ännu större nätverk

Coach
Teacher

MIO - Flera kampanjkoncept

Creative Director / Art Director / Filmregissör

Mio ville hitta ett nytt upplägg för att kommunicera sitt sortiment, så vi utvecklade två kampanjer. En del av lösningen var att visa upp deras sortiment i ett context där möblerna presenterades i olika miljöer från kända platser i världen. Man kunde ändra kontinent med ett klick och då se omgivningen och stilförändringen.

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Manus
Marknadsstrategi
Regi
Foto
Storytelling
Motion Design
Flow charts
Prototyping

Sony Ericsson - Kampanjkoncept

Creative Director / Art Director

Vi lanserade en ny premium mobil. Vi visade detta genom en mycket avancerad kampanjwebb där produkten presenteras med en sprängvy, men istället för riktiga elektriska komponenter var det som en minivärld i telefonen

Creative Director
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Storytelling
Motion Design
Flow charts
Prototyping

Returpack - Kampanjkoncept

Art Director / Fotograf

Vi lanserade den första kampanjen för konceptet "Pantamera" tillsammans med byrån SWE

Storytelling
Foto
Marknadsstrategi
Regi
Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Prototyping
Flow charts

IKEA - Flera kampanjkoncept

Global Art Director

Som ansvarig Global Art Director på IKEA var jag ansvarig för de globala lanseringarna för specialserierna, exempelvis IKEA Stockholm, sommarkollektionen, IKEA PS mfl. Uppdragen innehöll allt från idéer till slutlig design.

Art Director
UX/UI
Digital Designer
Concept development
Manus
Interior Designer
Marknadsstrategi
Regi
Foto
Storytelling
Motion Design
Flow charts

Sandvik - Kampanjkoncept

Art Director

Lanserade SANDVIKs verktyg på en global marknad

Art Director
Designer

BACHO - Kampanjkoncept

Art Director

Vi lanserade BACHOs verktyg på en global marknad

Art Director
Designer

Star of Hope - Ett socialt nätverk för dig och ditt faderbarn

Art Director

Vi skapade den första sociala plattformen mellan sponsorer och barn i nöd, där du som fadder kan ha en veckokontakt med ditt barn via deras egen webbplats. Ladda upp foton och skriv personliga berättelser. Lokala projektledare översätter det du skriver och svarar dig tillsammans med ditt fadderbarn. En del av webbplatsen var också en blogg som visar vad pengarna gick till.

Art Director
Storytelling
Designer
Concept development
Flow charts

McDonalds - Design intranät

Art Director

Jag designade det första globala intranätet för McDonalds, McNet

Art Director
UX/UI
Flow charts
Digital Designer

Preem - Webbplats

Art Director

Jag designade webbplatsen för bensinföretaget PREEM

Digital Designer
Art Director
Flow charts
UX/UI

Ericsson - Intranät

Art Director

Vi byggde och utvecklade Ericssons globala konsultupphandlingsverktyg som heter "Click2buy". Min roll var koncept och design

UX/UI
Art Director
Digital Designer

SEB - Intranät

Art Director

Min allra första kund, SEB, en av Sveriges största banker. Jag skapade designen för deras nya intranät

Digital Designer
Art Director
UX/UI

Utbildningar och Certifieringar

  • 1999 - Berghs School of Communication

Vill du arbeta med Thomas?

Teamet på Frank förenas av en nördig passion för kreativitet, vetenskap, design och teknologi.

Vi finns eftersom vi alla ser stora fördelar med att integrera marknadsföring och IT. Men framförallt för att vi tror på en arbetsplats byggd runt människor som är sinnrika, skärpta och uppriktigt sagt härliga att arbeta med.